"Ha megmaradtok énbennem, és beszédeim megmaradnak tibennetek, akkor bármit akartok, kérjétek, és megadatik nektek."

2011. október 20., csütörtök

tökéletes

Kb. egy órája voltam a Volánnál bérletügyben intézkedni. Írnom kellett egy kérvényt, hogy megtegyék, amit szeretnék. A nő, aki foglalkozott velem, nagyon rendes volt, még át is olvasta a kérvényt, amit írtam. Csak ennyit mondott, ez tökéletes! :) Kicsit meglepődtem, hogy így örül, tényleg nagyon kedves volt! Aztán rájöttem, hogy biztos találkozott már olyanokkal, akik nem tökéletes szövegű kérvényt fogalmaztak. Hát, legalább ennyit kaptam a magyar oktatástól... Ezt csak azért írom így, mert tegnap volt az első angolom az egyetemen. Meglepően pozitív tapasztalat volt abból a szempontból, hogy megértettem miről van szó, és nagyjából el is tudtam mondani amit akartam, bár alkalmaztam azt a technikát, hogy nem muszáj őszintén válaszolni a feltett kérdésre, azt kell elmondani, amit meg tudok fogalmazni... Na, a lényeg, hogy a tanárunk valódi amerikai, aki kb. egy órán keresztül beszélt az amerikai felsőoktatási rendszerről, és arról, hogy az milyen remek, a magyar pedig milyen nagy hiányosságokkal küzd. Részben igazat adtam neki, de részben meg is bántotta a haza büszkeségemet. Tegnapelőtt nézte át a nemzetközi listát az egyetemekről, magyarországi egyetem nincs a legjobb 100 között egy listában sem. Még ez ELTE sincs ott. Abban is igaza volt, hogy meglepő és érthetetlen levelező képzésnek hívni azt, amiben mi tanulunk. A levelező képzésnek az lenne a lényege, hogy nem kell megjelenni az egyetemen, levélben mindent el lehet intézni. Hát, ez nálunk nem így van... És az esti képzés is délután zajlik...:)

Más: 
A GenX-en kaptunk egy könyvet, Meghökkentő kegyelem a címe. Most ezt olvasom a buszozás alatt, így kicsit enyhült a bosszússágom az állandó dugók miatt. Ez a könyv lebilincselő, nagyon érdekes! Mindenkinek ajánlom, mert gondolkodásra késztet és felszínre hoz dolgokat, amikre esetleg nem is gondolnánk.

Nincsenek megjegyzések: