"Ha megmaradtok énbennem, és beszédeim megmaradnak tibennetek, akkor bármit akartok, kérjétek, és megadatik nektek."

2012. november 10., szombat

okos

A tegnap délelőttömet egy budapesti általános iskolában töltöttem, ahol nyolcadik osztályos gyerekekkel vettem fel a WORD szövegértési vizsgálatot. A koncepció az, hogy 3 gyenge, 3 közepes, 3 jó tanulóval és az integrált hallássérült gyerekkel dolgozom. Így kapok egy viszonylag reális képet az osztály szövegértési tudásáról és a hallássérült gyerek helyéről a rendszerben. Nagyon érdekes élményben volt részem. Már a vizsgálat vége felé, mikor már el szoktam fáradni, bejött egy nagyon szimpatikus, jóvágású cigány srác. Őszintén elmondta, hogy ő a rossz tanulók hármasába tartozik, majd elkezdtük a vizsgálatot. Egy szöveget kell elolvasni, majd kérdezek valamit a szöveghez kapcsolódóan. Ha jó választ ad, kap egy pontot. Ez a srác olyan kérdésekre is jól felelt, amire az osztályából senki nem tudott helyesen válaszolni. Sőt, pontszám szerint övé lett a második legjobb vizsgálati eredmény (rossz tanulóként)!! A végén nagyon megdicsértem, és megerősítettem benne, hogy milyen okos. Nem szoktam így visszajelezni a gyerekeknek, általában csak megköszönöm a munkát, de most igazán fontosnak tartottam, hogy ez a fiú világosan lássa, hogy milyen jól teljesített! Nem szabadna a suliban sem rossz tanulónak lennie...  

Nincsenek megjegyzések: