"Ha megmaradtok énbennem, és beszédeim megmaradnak tibennetek, akkor bármit akartok, kérjétek, és megadatik nektek."

2011. július 18., hétfő

kézírás

Az alábbi cikket találtam a neten, amiben arról írnak, hogy az USA egyre több államában nem tanítják meg a gyerekeknek a folyóírást. Megelégszenek azzal, ha a gyerekek gépelni tudnak, úgyis számítógéppel kell készíteniük a házi feladataikat, a dolgozataikat. Vannak olyan tanulók, akik nem is képesek a folyóírás elolvasására. 

Szerintem ez szörnyű. Én magam sem hagyományos, írott formákat használok a kézírásomban. De ezt az írást hosszú évek alatt alakítottam ki, miután elsajátítottam a folyóírást, a gyöngy betűket. Ez az alap. Mi történik, ha elmegy az áram? A gyerekek nem fognak tudni írni? Nem szabadna ennyire gépiesednünk!! 

Michele Hanson, a Guardian újságírója szerint, ideje pánikolni, ugyanis a folyóírás tudatos kiszorítása a most ismert civilizáció végét jelentheti: „Búcsút mondunk a tökéletesített kéz-szem koordinációnak, az egyéniségnek, a személyes érintkezésnek, a naplóknak, a köszönő és a szerelmes leveleknek, a finommotorikus mozgásnak, a kommunikációnak azokkal, akik nincsenek odatapadva a monitorhoz, és a kimondottan szép dőlt betűs kézírásnak.”




Nincsenek megjegyzések: