"Ha megmaradtok énbennem, és beszédeim megmaradnak tibennetek, akkor bármit akartok, kérjétek, és megadatik nektek."

2011. június 3., péntek

várt, de meg nem érkezett eső

Miért van az, hogy ha az ember esernyőt visz magával, nem esik az eső? Egész nap cipeltem magammal az óriási össze nem csukható esernyőmet arra az esetre, ha lezúdul a meteorológusok által megjövendölt égi áldás. Erre semmi. Viruló napsütés egész nap, egy szál felhő sem volt az égen. Az esőre számítva a fehér tavaszi cipőmet húztam fel a vastagabb talpa miatt. Rá kellett jönnöm, hogy mezítlábasan lötyög a lábamon, fel is törte a sarkam és még csak haszna sem volt, mert eső nélkül nem volt szükségem a vastag talpakra. Holnap egyszerű nyárias ruhában megyek az időjárásjelentésre fittyet hányva. Merthogy, holnap ismét továbbképzésen leszek... Hurrá...

Ma pedagógus nap volt a suliban. Kis műsorral készültek a gyerekek, ők szolgálták fel nekünk a finom ebédet. Kaszinó tojást, salátát, májjal töltött rántott húst burgonyával. Voltak finom üdítők és jó társaság. Az ilyen alkalmakon van lehetőségünk kibeszélni a történéseket, jobban szeretem ezeket a kötetlen beszélgetéseket, mint a team esetmegbeszéléseit. Az is kell, de ez fesztelenebb és ugyanolyan hasznos :) És a mézes krémes megkoronázza a dolgot!

Tegnap meghalt dr. Buday József. Ő tanította nekem és még sokaknak hosszú - hosszú éveken át
az anatómiát. Amikor bekerültem a Főiskolára és megláttam őt, szó szerint rettegtem tőle. Korábban sosem volt még ilyen. Hogy így viszolyogjak egy embertől...Emlékszem, nem akartam az anatómia gyakorlatokon az első sorba ülni, nehogy rajtam mutasson be valamilyen testrészt. Pár hét telt el így az első éven, aztán rájöttem, hogy ez nem állapot. Imádkoztam azért, hogy megszeressem őt, de legalábbis ne féljek tőle. Sikerült megszeretnem és tisztelnem ezt az idős, nagy tudású embert, aki óráról órára, hétről hétre, évről évre ugyanazokkal a poénokkal színesítette előadásait, ugyanazokon a pontokon. Az első anatómia vizsgámon négyest kaptam, a karról és a vérről kellett beszélnem. A másodikon ötöst adott, már nem emlékszem mit kellett előadnom. Fejlődéstanból is ötöst kaptam, bár azon a feleletemen elaludt. Mindenkinek két tételt kellett elmondani, szépen elmondtam az elsőt, aztán megköszönte a szép feleletet, beírta a jegyet, és kiküldött. Én meg zavaromban otthagytam a tollamat, amit később utánamhoztak. Ő volt az egyetlen olyan tanár a főiskolán, aki megtizedelte a hallgatói létszámot, és azt hiszem, hogy nem tette rosszul.. 

Nincsenek megjegyzések: